برگزاری نوزدهمین رویداد «چقدر یزد را می‌شناسیم» به مناسبت بزرگداشت روز حافظ

نوزدهمین برنامه از سلسله نشست‌های «چقدر یزد را می‌شناسیم» به مناسبت بزرگداشت روز حافظ برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، به مناسبت روز بزرگداشت حافظ، نشستی با همین عنوان در قالب نوزدهمین برنامه از سلسله نشست‌های «چقدر یزد را می‌شناسیم» در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه امام جواد علیه‌السلام برگزار شد.

این برنامه که به همت کمیته تخصصی گردشگری تاریخی – فرهنگی یزد، ستاد روز بنیان یزد و دانشگاه امام جواد علیه‌السلام با حضور جمعی از فرهیختگان و نخبگان علمی و فرهنگی استان یزد، دانشجویان، راهنمایان گردشگری، علاقه‌مندان فرهنگ و ادب و نماینده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد برگزار شد، سخنرانان رویکردهای متفاوت خود را در مورد حضور حافظ در یزد، و نیز دیدگاه‌هایی که حافظ در غزل و شعر عرفانی حماسی خود به جهان عرضه کرده، به بحث گذاشتند.

در ادامه برنامه، نونهالان به حافظ خوانی پرداختند و از مهدی آرایی کارشناس و استاد این مقوله، ضمن ارائه تجربیات و عملکرد خود در آشنا سازی کودکان و نوجوانان با حافظ و اشعار و غزلیات او، تقدیر به عمل آمد.

غرس درختی در حیاط دانشگاه امام جواد علیه‌السلام به یادبود این رویداد و نیز امضای سند همکاری دفتر ایران‌شناسی با دانشگاه امام جواد از دیگر رویدادهای این برنامه بود.

بافت گردی و بازدید از محله‌های قدیمی یزد که به شهادت تاریخ، محل توقف حافظ در یزد بوده است، از دیگر برنامه‌های این رویداد بود.

در بازدید میدانی که تحت عنوان رد پای حافظ برگزار شد، کارشناسان معماری و تاریخ در توصیف و تشریح رویدادهای تاریخی و اماکن فرهنگی در محلات شیخداد و چهارمنار، با کمیته تخصصی گردشگری تاریخی – فرهنگی یزد همکاری کردند.

سید محمد رستگاری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در این بازدید شرکت کرد.

برگزاری نوزدهمین رویداد «چقدر یزد را می‌شناسیم» به مناسبت بزرگداشت روز حافظ

برگزاری نوزدهمین رویداد «چقدر یزد را می‌شناسیم» به مناسبت بزرگداشت روز حافظ

انتهای پیام/

کد خبر 1403072101563
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha